Gyaloglás tanulságok

Azon kívül, hogy már tudom, hogy a körút külső íve hosszabb, és hogy a munkahelyemen az egyik épületből átmenni a másikba és onnan vissza az négyszázharminchat lépés, egyéb, hasonlóan korszerű megfigyeléseim is voltak. Nagy megvilágosodásaim a munkahelyre begyalogolás második órájában lettek, ennek másnapján – amikor úgy fájt mindenem, mint ha alaposan elvertek volna, de csak mentem -, meg a hatodik napon, a háromszáznyolcvanadik kilométer közelében. A gyaloglásról, az életről, az élet és a gyaloglás összefüggéseiről. Pedig eredetileg csak munkahelyi egészségcsapatos kötelezettségből jelentkeztem; az volt a tervem, hogy elsétálgatok, és legfeljebb magammal küzdök. Nem szeretek versenyezni. Nyerni szeretek, arra szükségem van, de csak a könnyű nyereségeket szeretem. Vagy legalábbis az olyanokat, ahol nagy az esélyem. Itt is az történt, hogy egyszer csak nagy esélyünk lett, én pedig átestem azon a ponton, ahonnan nyerni lehetett, és kellett is.

Érdekes, hogy mennyire más csapatban küzdeni. Öten voltunk, átlagosan tizenhárom kilométert mentünk naponta, de nem mindenki ment ugyanannyit. A végeredményhez mindenkinek a teljesítménye kellett, azé is, aki kevesebbet ment, senki nélkül nem lehetett volna nyerni. Ez biztos azért ilyen érdekes nekem, mert nincs ebben tapasztalatom. Vezetőként sem olyan csapatot irányítok, ahol mennyiséget kell termelni, és csapatsportot se űztem soha. Viszont abban tehetségem van, és ez megint kiderült számomra, hogy észreveszem azt a pontot, amikor szükség van egy hangra, ami azt mondja, hogy szerintem meg kéne, és meg is tudjuk csinálni. Szeretek ez a hang vagy lendület lenni még úgy is, hogy nem én vagyok a legügyesebb, a legokosabb vagy a legkitartóbb.

A verseny tanulsága még – és ez most nagyon banális lesz –, hogy arra van idő, ami fontos. Nekem fontos volt, hogy nyerjünk, úgyhogy lett időm bizonyos napokon négy órát gyalogolni. (Két órát reggel héttől kilencig, és kettőt mondjuk fél nyolctól fél tízig.) Nem mondom, hogy bármikor csinál az ember magának négy órát naponta, ráadásul egyik napról a másikra, de az tuti fix, ezer százalék, hogy ha valami fontos, akkor arra valahogy lesz idő. Nyilván nagy kérdés, hogy kinél mitől lesz valami fontos, de az biztos, hogy a csapat nagy nyomás. A többieket támogatni, mások felé elköteleződni, nem maradni szégyenben, erős motiváció. Ezért jobb valószínűleg másokkal edzeni. Ha megígérem a Heninek, hogy megyek kravmagára, akkor nagyobb eséllyel megyek tényleg. Ugye

A nagy kérdés, hogy lesz-e a motivációm a gyaloglás megtartására. Főleg a hétvégéken, amikor autóval járunk, két autózás között pedig kanapén fetrengünk fejtől lábig, lábtól macskáig, és Váratlan utazást nézünk. (Jó, csak én nézem.)

Az egyértelmű, hogy a gyaloglás jó. Jót tesz a testnek és a léleknek. És még olcsó is. Az egy hétnyi őrület után hiányérzet volt bennem, ahogy elmúlt a gyaloglási kényszer, amellett viszont nagyon fáradt is voltam, úgyhogy a szokás nem alakult ki egyből. A verseny utáni napokban az addigi átlagnál is kevesebbet mentem. Mostanában tudatosan igyekszem megtenni a napi tízezer lépést. Egy sima metrós napon ötezer lépés van meg a napi munkamászkálással együtt. Ehhez hozzáteszek egy reggeli három metrómegállós sétát (húsz perc), és lehetőség szerint egy esti hasonlót. A Deák térről például húsz perc hazaérnem metróval (metróig eljutással, mozgólépcsőzéssel), ugyanez gyalog fél óra. Szerintem megéri. Azokon a napokon, amikor sétálok, könnyebben kezdek el dolgozni, jobb a kedvem, este jobban alszom. Szerintem fogytam is. Séta közben nem nyomkodom a telefonomat, gondolataim rendeződnek, új gondolataim születnek. Egyszóval: sétálni jó! Menjetek gyalog!

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s